Бюджетні слухання: як зберегти традиції позашкілля



ФОТО

Другий день поспіль на бюджетних слуханнях, що відбуваються в обласній раді, депутати та посадовці ОДА аналізують фінансову ситуацію в галузі освіти області, а саме перспективи видатків з обласного бюджету.

Учасники сьогоднішніх слухань: Центр науково-технічної творчості учнівської молоді управління освіти і науки Волинської обласної ради; Центр туризму, спорту та екскурсій управління освіти і науки Волинської обласної ради; Волинський обласний еколого-натуралістичний центр управління освіти і науки Волинської обласної ради; комунальна установа "Волинська обласна Мала академія наук"; Волинський державний центр естетичного виховання учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів; Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти; Обласний центр перепідготовки та підвищення класифікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій; Централізована бухгалтерія управління освіти, науки та молоді облдержадміністрації та комунальна установа "Відділ соціального розвитку закладів та установ освіти і науки.

На початку відбулася відверта розмова депутатів з керівниками позашкільних закладів.

На Волині позашкілля розвивається в п'яти Центрах, в кожному з яких є по кілька профільних напрямків. Методичну координацію установ здійснюють аналогічні центри державного рівня.

 

За інформацією начальниці управління освіти, науки та молоді Людмили Плахотної на потреби позашкільної освіти в обласному бюджеті потрібно закласти 33 млн грн. З них 16 млн грн спрямовується на гурткову роботу, а решта на організаційно-методичну діяльність.  Власне, згідно із бюджетним законодавством, тільки друга частина повинна фінансуватися з обласних видатків, а гуртки - компетенція органів місцевого самоврядування базового рівня. Статистика ж свідчить про те, що з майже восьми тисяч дітей, задіяних обласними центрами, більше половини - мешканці обласного центру. Тому на сьогоднішньому засіданні звучали пропозиції про поглиблення діалогу з міською владою про співфінансування цих закладів з бюджету Луцька.

Нагадаємо, перший раунд таких перемовин з муніципальною владою обласного центру депутати вже проводили.

Самі ж керівники Центрів ділилися інформацією про налагодження співпраці з об'єднаними територіальними громадами, які створені в області. Суть співпраці полягає в тому, щоб в громадах стимулювати розвиток різних напрямків позашкілля. Але, як виявляється, одного бажання ОТГ та видатків на зарплату фахівцям - не достатньо. Скажімо, для того, аби розвивати гуртки по профілю Центру технічної творчості, потрібно мати ще й відповідну матеріальну базу, що можуть собі дозволити далеко не всі громади.

Депутати наголошують, що пошук компромісів щодо фінансування позашкільної освіти не варто утотожнювати зі скороченням видатків. "Ми добре знаємо про вашу якісну роботу і той авторитет, який ви здобуваєте для області. Але, оскільки можливості обласного бюджету - не безмежні,  потрібно подумати про збільшення доходів за рахунок інших джерел, в тому числі й з госпрозрахунку", - зауважила голова обласної ради Ірина Вахович. На її переконання, тільки за госпрозрахунковим принципом мають фінансуватися гуртки раннього розвитку, або так звані "маленькі школи", в яких займаються дошкільнята.

Разом з тим, Ірина Вахович пропонує збільшити видатки позашкіллю на відрядження, без яких їхня діяльність може бути просто заблокованою. Зробити це можна  за рахунок ресурсу, зекономленого на енерговидатках в умовах теплої зими.

Більш детальні рекомендації для закладів позашкілля депутати матимуть після того, коли побувають у них. Таку  пропозицію висловив голова бюджетної комісії Михайло Імберовський.

Директор департаменту фінансів ОДА Ігор Никитюк запропонував, щоб керівники підрозділів виконавчої влади, які є розпорядниками коштів обласного бюджету, за результатами бюджетних слухань готували нові запити для остаточної підготовки нового проєкту обласного бюджету на 2020 рік. Завтра - заключний етап бюджетних слухань для галузі освіти.